Monday, October 13, 2014

TEMUDUGA W41

Assalamualaikum...hari ni saya pergi temuduga w41 di Aras 2, Blok Selatan, Jabatan Kastam Di raja Malaysia. Just test market. Awal2 lagi dh minta isi from ni..
Tinggi :53kg
Berat   :146cm
BMI     :24.9

BMI cantik2 je. Tap ketinggian tu mcm xdpt je..Penemuduga tgk aku pun dia ckp comel nya puan ni. Aku faham dah maksudnya itu. Punyala ready utk temuduga ni. Siap study segala cabang dlm kastam. Tapi bila penemuduga soal, mmg soalannya berkisar gst n cukai aja. No more about jkdm.Ni antara soalan yang di ajukan pada saya sebagai panduan yang mungkin nk cuba selepas ni. Saya mmg xcuba dah rasanya sbb mcm xdapat je.. hehehehehehehehe

1. Puan, sila kenalkan diri puan..
2. Please describe about GST? In english ok!
3. Kenapa cukai GST better than SST?
4. Mcmn kadar cukai menurun tetapi hasil kepada kastam meningkat? Mcm tu la lebih kurang rasanya.
5. Pastu sistem ejen cukai (SEC) yang dibangunkan oleh MOF tu utk apa? Sistem tu merekod nama syarikat yang berdaftar dgn GST. Untuk mendapatkan claim cukai input.
6. Mengapa puan rasa jabatan perlu pilih puan. Untuk soalan ni kena jawab dgn confident je..
  • Saya seorang yang berintegriti.
  • Saya mampu bertugas pada bila2 masa.
  • Mengutamakan Tonggak 12 dlm perkhidmatan. (sbb sedang berkhidmat)
  • Saya seorang yang berdedikasi dan komited kepada kerja.
  • Banyak lag yang aku jwb..

No comments:

Post a Comment